Zahnali jsme HLAdík s JímeBrno.cz
Jíme Brno / 2022
Přepadl nás HLAdík
Volby jsou tradičně přehlídka toho nejlepšího, co marketingové týmy jednotlivých politických stran můžou nabídnout. Úderná hesla, osobnosti a catchy kreativa… Někteří sází na jistotu, jiní povolí uzdu své fantazii. V Brně byla jednoznačně nejvýraznější megalomanská kampaň KDU-ČSL, která vizuálem navazovala na krajské volby. Hejtmana a jeho hesla tentokrát vystřídal výrazný HLAdík. Odpověď na otázku „Proč byl kladen důraz na první slabiku?“, vám dát nedokážeme, místo toho vám ale prozradíme, jakou asociaci to vzbudilo v nás - dostali jsme chuť zahnat hladík v Brně.
HLAvně se toho nebát
Kromě přehlídky megalomanských kampaní jsou volby perfektní příležitostí pro jiné projekty k provokaci a parodii. Slovo dalo slovo a společně s naším klientem Con Gusto jsme v létě začali vymýšlet a připravovat kampaň pro jejich benjamínka Jíme Brno. Jíme Brno zajišťuje rozvoz z restaurací skupiny Con Gusto (Pivnice U Čápa, Piazza Restaurant & Caffe, Monte Bú, Táckárna či Pivnice U Kohoutů). Jedná se o novou značku, která si trochu provokace může dovolit. Od začátku jsme věděli, že kampaň bude ve společnosti rezonovat a to byl také cíl, protože jsme sázeli na virální šíření.
„Jíme Brno je v tuto chvíli jeden z mála projektů, kde se přímo vybízí provokovat. Chtěli jsme zvýšit povědomí o značce a do její komunikace jsme také chtěli dostat více energie. Věřím, že se nám to díky této kampani povedlo. Jednou z hlavních myšlenek bylo hlavně pobavit brňáky, na které v posledních měsících ze všech stran vykukovaly různé politické kampaně. Kampaň Taky HLAdík to podle mě dokázala, k tomu oslovila i novou cílovou skupinu, která se chce bavit a nevadí jí kontroverze“
Zdeňka Fiala, Chief Marketing Officer Con Gusto
Všechny cesty vedou na TAKYHLADIK.cz
Středobodem kampaně se staly webové stránky takyhladik.cz (podobnost s tadyhladik.cz byla čistě náhodná ;)). Protože se jednalo o volební tematiku, obsah byl jasný - volební program, nadupaná kandidátka a místo triček, koblih či sazeniček jsme rozdávali slevový kódy na Jíme Brno.
Copy se HLÁsí o slovo
U webových stránek jsme neskončili. O pravidelný přísun obsahu jsme konzumenty neochudili ani na sociálních sítích, a proto jsme významnou část naší práce věnovali copywritingu. Kvalitní, vtipné a dvojsmyslné copy se stalo základem úspěchu - ať už se jednalo o kandidáty, kteří slouží svým strávníkům, reflektování novinek z domova i ze světa nebo narážky na politickou scénu. Konec rozepisování, výstupy necháme mluvit samy za sebe.
I s malým kašpárkem budgetem lze zahrát velké divadlo
Kdo nic nezkusí, nic neriskuje a nemůže nic získat. Odvaha, provokující obsah a sázka na virální šíření přinesly své ovoce. Dotáhli jsme to na titulní stranu brněnského Deníku, diskutovalo se o nás na Marketingovém bizáru, přijímali jsme telefonní hovory zástupců politických stran, užívali si hejty i odiv v komentářích… ale především jsme zvýšili povědomí o značce, dosáhli na rekordní počet objednávek, a tím zvýšili tržby o 50 %.
HLAdík míří do Prahy!
A my můžeme slavit. Tento boj jsme vyhráli a dostáli jsme svým předvolebním slibům. Nicméně, nikdy není všem dnům konec. Neusínáme na vavřínech, situaci monitorujeme a v případě nové hrozby jsme připraveni zasáhnout. Brňané si můžou oddechnout, HLAdomor nám nehrozí.
Řekli jste si: „To by se mi taky líbilo?”
V Cognito jsme vždy otevření kampaním, které budou ve společnosti rezonovat (samozřejmě i my máme své morální hranice). Kreativita a odvaha jsou naši velmi dobří kamarádi a rádi vás s nimi seznámíme. Napište nám na info@cognito.cz.
HLAdík na Hrad!
Nebojte se, zatím se HLAdík dostal jen do Kuchyně na Hradě, a to pouze v podobě diplomu. Byli jsme zde oslavit stříbrné umístění v kategorii Cestovní ruch a gastronomie z Internet Effectiveness Awards 2023.
foto: Tomáš Polák
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.